Kad kredit Hong Leong Wise cash rebate 10%

Artikel ni adalah mengenai Kad kredit Hong Leong Wise cash rebate 10%. Kad kredit Hong Leong Wise cash rebate 10% ni sangat menarik kerana cash rebate yang tinggi iaitu sebanyak 10% dengan syarat:


Kad kredit Hong Leong Wise cash rebate
Rebate 10% kad kredit Hong Leong Wise


Kena guna min 10 kali sebulan dengan sekali guna min rm50 untuk 2 kategori yang anda pilih.

Iya 2 kategori sahaja. Kategori bayar bil utiliti telah di berikan atau di masukkan ke dalam kumpulan yang dapat cash rebate 10% tersebut. 2 lagi kategori untuk Kad kredit Hong Leong Wise cash rebate 10% ni anda kena pilih mana yang anda banyak guna.

Kalau saya, saya pilih petrol dan groceries. Yang ni memang ada banyak guna setiap bulan.


Katakan anda gunakan Kad kredit Hong Leong Wise cash rebate 10% ni sebanyak rm1000 sebulan. Anda akan dapat dapat rebate sebanyak rm100 untuk bulan tersebut. Banyak gak tuh kan. Pastikan anda belanja dalam kategori yang anda pilih dan di kedai yang turut serta supaya anda boleh memaksimunkan rebate yang anda dapat.

Pengunaan kad kredit ni adalah bergantung kepada perbelanjaan anda setiap bulan, lepas tu baru anda pilih kad yang sesuai dengan anda sebab kad kredit yang berlainan mempunyai kelebihan dan keburukkan yang berlainan.






Jadi , baga saya yang menggunakan credit card untuk petrol sebanyak rm800 sebulan, saya rasa Kad kredit Hong Leong Wise cash rebate 10% sangat sesuai untuk saya. Saya gunakan rm800 untuk sebulan dan untuk perbelanjaan rm200 lagi, saya akan gunakan untuk beli groceries. Bila dah cukup rm1000 perbelanjaan bulanan dengan Kad kredit Hong Leong Wise cash rebate 10%, saya akan gunakan kad kredit lain pula seperti Maybank Ikhwan Mastercard untuk dapat rebate 5% pada weekend sahaja.

Pada hari biasa, saya akan gunakan kad kredit Citibank cash rebate untuk dapat rebate 5% juga.

Itulah antara strategi pengunaan credit card supaya anda dapat kelebihan yang banyak.

Comments

Popular posts from this blog

Maybank Islamic Mastercard Ikhwan Platinum / Glod Card

Kebaikan dan keburukan kad kredit

Kad kredit terbaik di Malaysia